Khamis, 31 Mac 2011

banjir singgah lagi !~~

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia. YuKI disini ingin melaporkan tentang kejadian yang berlaku di perlis nih. hehe.(rasa cam reporter larr pulak) ahakz ! Perlis is flooding again. aigoo~ last time kitorang banjir tahun lepas, time tu masa last year final exam form 2(november). tahun nih lak, masa budaks² sekolah rendah uh ngah exam awal tahun(march-april). kesian dyorang. (T.T). banjir nih, tak larr terouk sangat macam tahun lepas tapi terouk larr jugak. ehehe. tapi cuba korang tengok dyorang punya beza masa uh (nov10 -->mar11).
tak sampai 6 bulan dah banjir balik. TENGOK ! dunia akhir zaman. renung-renungkan lah ea.banjir kali nih, yang paling terouk poun geng kangar sana. arau tak terouk sangat.

::: nih yang yuki dapat daripada http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MangsabanjirdiPerlismeningkat/Article


2011/03/30

KANGAR: Jumlah mangsa banjir di Perlis meningkat apabila 416 mangsa daripada 120 keluarga dipindahkan ke 13 pusat pemindahan banjir sehingga pagi ini. 

Jurucakap Bilik Gerakan Banjir Negeri, berkata angka itu bertambah berbanding 306 mangsa pada malam tadi.
Kawasan yang dilanda banjir termasuk di kawasan Bintong, Sena dan Santan.
Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu meninjau kawasan-kawasan banjir sejak semalam dan bertemu mangsa-mangsa di beberapa pusat pemindahan. 

Beliau menasihati orang ramai di kawasan banjir supaya mematuhi arahan berpindah berikutan paras air yang meningkat. 

Sementara itu, data paras air sungai Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) menunjukkan Sungai Korok di utara Perlis melepasi paras bahaya dengan ketinggian 29.80 meter sehingga jam 9.15 pagi ini. 

Paras bahaya sungai itu ialah 29.60 meter. - BERNAMA 


x-x-x-x-x-x--x-x-x-x-x

::: nih gambar² yang yuki berjaya ambil(masa tuh dalam kereta).. ^^


::: nih STB :::


::: nih poun STB gak. sekolahnih terletak di Arau :::


::: di STB :::

::: sori. nih area jalan kat arau. nih masa naik kereta :::

::: Arau :::

::: Arau :::

::: Arau :::

::: Arau ; dekat ngan C-MART uh (tatao nama jalan dy apa. sori :::

::: stesen minyak di Arau :::





::: nih gambar STB gak. :::

 

::: adik yuki. :::
X-X-X-X-X-X-X

extra :

::: nih masa raja muda perlis melawat STB :::

masa tuh, geng unimap poun ada. mereka tolong clean kan sekolah tuh. manyak² terima kasih ya :))

~papai n wassalam~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
http://wankhairina.blogspot.com/